O.K. Centrum Języków Obcych Sp. z o.o. zaprasza do udziału w projekcie
"Kompetentni"
nr FEWM.06.05-IZ.00-0064/23
Projekt realizowany jest przez O.K. Centrum Języków Obcych Sp. z o.o. w partnerstwie z Fundacją Niepodległości w ramach programu Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027, Priorytet: VI Edukacja i kompetencje EFS+, Działanie 06.05 Edukacja przez całe życie.
#FunduszeEuropejskie
#FunduszeUE
Realizacja projektu rozpoczyna się 1 kwietnia 2024 r.
GRUPA DOCELOWA
W ramach projektu wsparciem zostanie objętych 80 osób (w tym 48 kobiet i 32 mężczyzn), spełniających wszystkie poniższe warunki
- wiek powyżej 25 roku życia,
- zamieszkują w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, pracują lub uczą się w województwie warmińsko-mazurskim na obszarze realizacji projektu, tj. powiatów: ełckiego, gołdapskiego, kętrzyńskiego, oleckiego, piskiego i węgorzewskiego,
- posiadają niskie umiejętności podstawowe (w co najmniej 1 z obszarów spośród: rozumienie i tworzenie informacji, rozumowanie matematyczne, umiejętności cyfrowe oraz kompetencji społecznych), odpowiadające poziomowi nie wyższemu niż 3. poziom Polskiej Ramy Kwalifikacji,
- znajdują się w szczególnie trudnej sytuacji (osoby doświadczające ubóstwa, wykluczenia społecznego lub dyskryminacji w wielu wymiarach lub zagrożone takimi zjawiskami),
- z własnej inicjatywy chcą podnosić, uzupełniać umiejętności, kompetencje.\
Co najmniej 50% grupy docelowej, tj. 40 osób stanowić będą:
- osoby w wieku 50 lat i więcej
i/lub - osoby zamieszkujące powiaty pogranicza, tj. powiat gołdapski, kętrzyński, węgorzewski
i/lub - osoby z niepełnosprawnościami.
W projekcie premiowany będzie udział:
- osób zamieszkujących na Obszarach Strategicznej Interwencji (OSI) miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze, tj. Ełk, Kętrzyn, Olecko, Pisz (co najmniej 10% UP),
- osób zamieszkujących na Obszarach Strategicznej Interwencji (OSI) zagrożonych marginalizacją, tj. Stare Juchy, Kalinowo, Prostki, Banie Mazurskie, Dubieninki, Barciany, Kętrzyn (gm. wiejska), Korsze, Reszel, Srokowo, Kowale Oleckie, Świętajno, Wieliczki, Biała Piska, Orzysz, Ruciane Nida, Budry, Pozezdrze (co najmniej 10% UP),
- osób z wykształceniem maksymalnie średnim (maksymalnie na poziomie ISCED 3),
- osób bez zatrudnienia (bezrobotne i bierne zawodowo).
OBSZAR REALIZACJI: województwo warmińsko-mazurskie
POWIAT: |
EŁCKI |
POWIAT: |
GOŁDAPSKI |
POWIAT: |
KĘTRZYŃSKI |
POWIAT: |
OLECKI |
POWIAT: |
PISKI |
POWIAT: | WĘGORZEWSKI |
W tym obszar:
Obszar Strategicznej Interwencji (OSI) - miasta średnie tracące funkcje społeczno-gospodarcze tj. Ełk, Kętrzyn, Olecko, Pisz oraz
Obszar Strategicznej Interwencji (OSI)- zagrożonych marginalizacją tj. Stare Juchy, Kalinowo, Prostki, Banie Mazurskie, Dubieninki, Barciany, Kętrzyn (gm. wiejska), Korsze, Reszel, Srokowo, Kowale Oleckie, Świętajno, Wieliczki, Biała Piska, Orzysz, Ruciane Nida, Budry, Pozezdrze
CEL PROJEKTU:
Celem głównym projektu jest podniesienie poziomu umiejętności podstawowych zgodnie z indywidualnymi potrzebami przez min. 80% z 80 osób zamieszkujących/uczących się/pracujących w powiatach województwa warmińsko-mazurskiego: ełckiego, gołdapskiego, kętrzyńskiego, oleckiego, piskiego i węgorzewskiego, które posiadają umiejętności podstawowe na poziomie nie wyższym niż 3 poziom Polskiej Ramy Kwalifikacji i z własnej inicjatywy zgłaszają chęć podniesienia kompetencji poprzez realizację dopasowanej oferty edukacyjnej spośród, wynikającej z przeprowadzonej diagnozy potrzeb oraz zapewnienie indywidualnego wsparcia doradcy przez całą ścieżkę edukacyjną i walidacji nabytych umiejętności w okresie od 01.04.2024 r. do 31.12.2024 r.
FORMY WSPARCIA:
Zadanie 1 SZKOLENIE DLA PERSONELU
Projekt zakłada, że co najmniej jedna osoba z personelu bezpośrednio świadczącego wsparcie dla osób dorosłych w zakresie podnoszenia umiejętności podstawowych, weźmie udział w kształceniu i ustawicznym doskonaleniu zawodowym.
Zadanie 2 DIAGNOZA UMIEJĘTNOŚCI PODSTAWOWYCH dla 80 UP
Projekt zakłada trzystopniową ścieżkę wsparcia dla każdego Uczestnika: diagnoza umiejętności, wsparcie edukacyjne i walidację. Diagnoza umożliwi odpowiednie dostosowanie zindywidualizowanego wsparcia edukacyjnego realizowanego na kolejnym etapie projektu.
Częstotliwość i długość wsparcia: 3h/os.=2 spotkania indywidualne (2h+1h) śr.1 x w tyg. Spotkania ustalane indywidualnie z każdym UP.
Diagnoza zostanie przeprowadzona z wykorzystaniem modelu Bilansu Kompetencji - etapy postępowania: określenie celu, identyfikowanie kompetencji, przygotowanie planu działań edukacyjnych.I etap diagnozy tj.wstępny wywiad diagnozujący poz.umiejętności podst.-na etapie rekrut. Zakres: - II etap diagnozy: zbadanie u UP poziomu posiadanych umiejętności podstawowych w każdym z zakresów tj.1) rozumienia i tworzenia informacji, 2) rozumowania matematycznego, 3) umiejętności cyfrowych, z uwzgl.kompetencji społecznych,uczestnictwa w życiu społ.,dośw.edukacyjnych,zawod.,syt.rodzinnej,czynników motywujących,barier udziału w proj. Doradca wykorzysta narzędzia diagnostyczne np.testy do badania predyspozycji, zainteresowań,umiejętności; narzędzia do oceny motywacji. Audyt umiejętności cyfrowych zostanie przeprowadzony z wykorzystaniem "Europejskiego narzędzia do oceny poziomu kompetencji cyfrowych". - III etap diagnozy:opracowanie raportu dla każdego UP uwzględniającego plan dalszych działań edukacyjnych (określenie celu edukacyjnego, sprecyzowanie potrzeb w zakresie poprawy umiejętności, przedstawienie możliwości wykorzystania zdobytych umiejętności w życiu prywatnym i zaw.). Raport zostanie omówiony z UP.
Świadczenia i materiały dla UP: - zwrot kosztów dojazdu (w przypadku realizacji zajęć poza miejscem zamieszkania,środki założono dla 50%UP zg.ze zdiagnozowanymi potrzebami) - zwrot kosztów opieki nad dzieckiem/os.zależną (środki założono dla 20%UP zg.ze zdiagnoz.potrzebami).
Zadanie 3 INDYWIDUALNE DORADZTWO dla 80 UP
Częstotliwość i długość wsparcia: 3h/os.=3 spotkania indywidualne po 1h (śr.1x w m-cu podczas trwania wsparcia edukacyjnego). Spotkania ustalane indywidualnie z każdym UP. Zakres (w zależności od potrzeb): - identyfikowanie-pomoc w określeniu wiedzy oraz umiejętności, które kandydat osiąga w procesie uczenia się, wskazanie braków (luki kompetencyjne), które warto lub należy uzupełnić; - dokumentowanie-pomoc w gromadzeniu i systematyzowaniu dowodów świadczących o osiągnięciu wybranych efektów uczenia się (w formie np. certyfikatów, zaświadczeń) - motywowanie uczestników wsparcia do przejścia i ukończenia całego procesu edukacyjnego, zgodnie z indywidualną ścieżką edukacyjną, - rozwiązywanie jednostkowych problemów uczestnika w zakresie realizowanego wsparcia. Doradca będzie zachęcał UP do założenia "Mojego Portfolio" lub konta Europass. Zadanie ma na celu wspieranie postępów Uczestników/-czek na wszystkich etapach procesu poprawy umiejętności, zgodnie z indywidualnymi potrzebami. Zadanie wpłynie również na minimalizowanie ryzyka przerwania procesu edukacyjnego przez osoby o niskich umiejętnościach, które często mają niską motywację do podnoszenia kompetencji.
Świadczenia i materiały dla Uczestników:
-zwrot kosztów opieki;
-zwrot kosztów dojazdu.
Zadnie 4 WSPARCIE EDUKACYJNE- Warsztaty kompetencji cyfrowych dla 80 UP tj. 8 grup
Częstotliwość i długość wsparcia: 60h/gr./os.=15 spotkań grupowych po 4h (spotkania śr.1-2 x w tyg. w ciągu śr.3 m-cy). Harmonogram zajęć elastyczny. Możliwość realizacji zajęć w dni robocze/weekendy po uzgodnieniu z grupą.
Ramowy program warsztatów: - podstawy obsługi komputera (praca na plikach i folderach) - obsługa maila i komunikacja przez komunikatory internetowe Whatsup, Skype - korzystanie ze stron internetowych i serwisów(wyszukiwanie informacji, najpopularniejsze strony informacyjne np. Wikipedia, zakładanie profili i kont w socialmediach) - korzystanie z serwisów i platform internetowych (zakupy internetowe, e-urząd np.zakładanie ePUAPu,korzystanie z e-PITU, zdrowie np.IKP, finanse-bankowość elektroniczna) - korzystanie z różnych urządzeń cyfrowych np.smartfon, tablet, biletomat itp. - cyberbezpieczeństwo. Zakres tematyczny warsztatów będzie obejmował wybrane zg.z potrzebami UP kompetencje cyfrowe na poz.A z co najmniej 3 obszarów zg.z ramą DIGCOMP:1)informacja i dane, 2)komunikacja i współpraca, 3)tworzenie treści cyfrowych. Tematyka będzie nawiązywać do codziennych potrzeb,kładąc nacisk na praktyczny wymiar umiejętności. Standard wymagań dla umiejętności został opracowany w ramach projektu „Szansa – nowe możliwości dla dorosłych”i jest zg.z ramą DIGCOMP.
Materiały i świadczenia dla Uczestników:
- skrypt;
- catering;
-serwis kawowy(zajęcia 4h dziennie);
- zwrot kosztów opieki;
- zwrot kosztów dojazdu.
Zadanie 5 WSPARCIE EDUKACYJNE- Warsztaty kompetencji społecznych i postaw proekologicznych dla 80 UP tj. 8 grup
Częstotliwość i długość wsparcia: 24h/gr./os.=4 spotkania grupowe po 6h (spotkania śr.1 x w tyg. w ciągu śr.1 miesiąca). Harmonogram zajęć elastyczny. Możliwość realizacji zajęć w dni robocze/weekendy po uzgodnieniu z grupą.
Ramowy program warsztatów: - komunikacja interpersonalna (np. słuchanie, budowanie właściwych komunikatów, asertywność); - radzeniem sobie w różnych sytuacjach (np. rozwiazywanie konfliktów, radzenie sobie ze stresem); - zarządzanie sobą w czasie (np. wyznaczanie celów, określanie zasobów i mocnych stron) - umiejętności eko w życiu codziennym (umiejętności segregacji odpadów, oszczędzania zasobów np.wody, oszczędzania energii, wykazywanie się inicjatywą prośrodowiskową). Program warsztatów bazuje na modelu zrealizowanym w projekcie„ ŻYROSKOP – wielopoziomowy model wsparcia osób dorosłych” w ramach projektu „Szansa – nowe możliwości dla dorosłych".
Materiały i świadczenia dla Uczestników:
- skrypt;
- catering-obiad (zajęcia 6h dziennie);
- zwrot kosztów opieki;
- zwrot kosztów dojazdu.
Zadanie 6 WSPARCIE EDUKACYJNE- Warsztaty rozumowania matematycznego dla 30 UP tj. 3 grup
Częstotliwość i długość wsparcia: 24h/gr./os.=4 spotkania grupowe po 6h (spotkania śr.1 x w tyg. w ciągu śr.1 miesiąca). Harmonogram zajęć elastyczny. Możliwość realizacji zajęć w dni robocze/weekendy po uzgodnieniu z grupą.
Ramowy program warsztatów:
- prowadzenie kalkulacji na potrzeby remontowo-budowlane oraz przygotowanie do remontu
- planowanie i prowadzenie domowego budżetu.
Materiały i świadczenia dla Uczestników:
- skrypt;
- catering-obiad (zajęcia 6h dziennie);
- zwrot kosztów opieki;
- zwrot kosztów dojazdu.
Zadanie 7 WSPARCIE EDUKACYJNE- Warsztat tworzenia i rozumienia informacji dla 30 UP tj. 3 grup
Częstotliwość i długość wsparcia: 24h/gr./os.=4 spotkania grupowe po 6h (spotkania śr.1 x w tyg. w ciągu śr.1 miesiąca). Harmonogram zajęć elastyczny. Możliwość realizacji zajęć w dni robocze/weekendy po uzgodnieniu z grupą.
Ramowy program warsztatów:
- tworzenie pism urzędowych oraz wypełnianie formularzy;
- tworzenie listu motywacyjnego i CV;
- pozyskiwanie i przetwarzanie informacji użytkowej z różnych źródeł.
Materiały i świadczenia dla Uczestników:
- skrypt;
- catering-obiad (zajęcia 6h dziennie);
- zwrot kosztów opieki;
- zwrot kosztów dojazdu.
Zadanie 8 WALIDACJA nabytych umiejętności z certyfikacją ( asesor + egzamin) dla 80 UP
Wsparcie indywidualne umożliwi sprawdzenie czego nauczył się uczestnik, czy określone umiejętności zostały osiągnięte.
Częstotliwość i długość wsparcia: 4h/os.=2 spotkania indywidualne x 2h (spotkania po zakończeniu udziału w ścieżce edukacyjnej, ustalane indywidualnie z każdym Uczestnikiem/-czką).
Walidacja przeprowadzona będzie w ramach 4 etapów: Etap I Identyfikowanie i Etap II Dokumentowanie realizowane są samodzielnie przez UP lub przy wsparciu mentora (opis w zad.3). Etap III Weryfikacja - przeprowadzenie weryfikacji nabycia kompetencji poprzez przeprowadzenie testów kompetencji w oparciu o zestawy efektów uczenia się, powiązane z programami warsztatów w ramach wsparcia edukacyjnego. Etap IV Certyfikowanie -nabycie kompetencji potwierdzone jest uzyskaniem dokumentu zawierającego wyszczególnione efekty uczenia się odnoszące się do nabytej kompetencji. Wynik walidacji zostanie omówiony z uczestnikiem, aby móc określić jakie umiejętności nabył, a jakie chciałby jeszcze wzmocnić i w jaki sposób może to zrobić. W przypadku kompetencji cyfrowych po uzyskaniu pozytywnego wyniku walidacji, Uczestnik/-czka otrzymuje od uprawnionego podmiotu certyfikat VCC/równoważny.
TERMIN REALIZACJI PROJEKTU: 01.04.2024- 31.12.2024 r.
Całkowita wartość projektu: 600 290,00 PLN
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 510 246,50 PLN
BIURO PROJEKTU
ul. Małeckich 3 lok. 32,1, 19-300 Ełk
tel. 519-837-211
e-mail: